-
Onze assistmedewerkers zijn werkzaam op de verpleegafdelingen en zijn jouw eerste aanspreekpunt voor niet-medische vragen. Zij verzorgen het ontbijt, lunch en diner, inclusief drinken. Daarnaast zorgen de assistmedewerkers in samenwerking met de schoonmaakmedewerkers voor de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden op jouw kamer. Zij hebben geen verpleegkundige of medische taken.
-
Onze gastvrouwen en gastheren in het Gasthuis staan voor je klaar als je hulp nodig hebt met het aanmelden bij een registratiezuil, het vinden van de juiste afdeling of iets anders. Wij hopen daarmee jouw bezoek aan het ziekenhuis net wat gemakkelijker en aangenamer te maken.
Kom je alleen en heb je hulp nodig in het ziekenhuis? Dan kun je vooraf of bij aankomst begeleiding door een gastvrouw of gastheer reserveren. Zij of hij ontmoet je bij de receptie, helpt je met jouw registratie en aanmelding en brengt je naar de afspraak. Desgewenst blijft zij of hij bij je of komt je op het afgesproken tijdstip weer ophalen. Een receptiemedewerker kan je na jouw afspraak helpen bij het bestellen van een taxi.
Je kunt de begeleiding door een gastvrouw of gastheer reserveren door voor jouw bezoek contact op te nemen via (015) 260 59 00. Ook kun je een mail sturen naar receptiedelft@rdgg.nl. Geef in dat geval je volledige naam, geboortedatum, patiëntennummer, de datum en het tijdstip van de afspraak en jouw telefoonnummer door. Je kunt je ook altijd op de dag van jouw afspraak melden bij de receptie en ter plekke vragen om begeleiding.
-
Voor de hoofdingang van de locatie in Delft staat een brievenbus. Bij het Behandelcentrum Voorburg vind je de brievenbus ook bij de hoofdingang. De dichtstbijzijnde brievenbussen op de locatie Naaldwijk staan op ongeveer vijf minuten lopen in de Tiendweg en in de Alicantestraat.
-
De brasserie Kannen en Kruiken in Delft is van maandag tot en met vrijdag open van 10.00 tot 19.00 uur. Op zaterdag en zondag is de brasserie open 12.00 tot 19.00 uur.
De Espressobar in Delft is van maandag tot en met vrijdag open van 8.00 tot 19.00 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 19.00 uur.
-
Te midden van de onrust van het ziekenhuis biedt de gebedsruimte de mogelijkheid even tot jezelf te komen. De ruimte biedt de gelegenheid de handen en voeten te wassen, verder zijn er Korans en gebedskleden aanwezig. Je vindt de gebedsruimte in Delft op de begane grond in gang E.
-
Iets verloren in Reinier de Graaf? Neem telefonisch contact op met centrale receptie van de locatie waar je het voorwerp bent kwijtgeraakt. Zij kunnen jou vertellen of jouw voorwerp mogelijk is gevonden. Bel 015-260 59 00 voor Delft, 070-340 12 34 voor Voorburg en 0174 – 63 77 00 voor Naaldwijk.
- Vervolgens kun je een ophaalafspraak maken. Voor deze afspraak neem je een geldig legitimatiebewijs mee.
- Bij het ophalen stellen we je een paar controlevragen, dan weten we zeker dat het voorwerp van jou is.
- Hebben we jouw voorwerp nog niet teruggevonden? Probeer het later nog eens, soms worden voorwerpen later alsnog gevonden en dagelijks registreren we nieuwe voorwerpen.
Reinier de Graaf is niet aansprakelijk voor het verlies van persoonlijke eigendommen in- en om de terreinen van de locaties van Reinier de Graaf. Voor vragen of informatie over gevonden kun je bellen met de receptie van de locatie waar je het voorwerp bent kwijtgeraakt.
-
Op verschillende afdelingen binnen het Gasthuis bevinden zich huiskamers voor patiënten. Zij kunnen hiervan gebruikmaken om even te ontspannen in een huiselijke omgeving. In de huiskamers is het mogelijk om alleen of gezamenlijk te eten, televisie te kijken, een krant te lezen, een spelletje te doen of een praatje te maken. Er zijn vrijwilligers aanwezig om patiënten die zijn opgenomen aandacht en afleiding te bieden. Dit helpt hen met het weer ontwikkelen van een gezond dag- en nachtritme, wat de revalidatie bespoedigt.
- Op vertoon van een hondenpas of een speciaal dekje zijn hulphonden in ons ziekenhuis welkom, met uitzondering van sommige afdelingen. Onze medewerkers kunnen je hier meer over vertellen. Andere honden zijn niet toegestaan.
-
Verblijf je als patiënt voor kortere of langere tijd in ons ziekenhuis voor een behandeling? Dan kun je gratis gebruikmaken van een kluisje om jouw waardevolle spullen in op te bergen. De kluisjes zijn af te sluiten door middel van een zelfgekozen pincode.
-
Familieleden van ernstig zieke patiënten kunnen via de verpleegafdeling regelen dat zij blijven logeren. Ouders van opgenomen kinderen kunnen in de nabijheid van hun kind overnachten. De verpleegkundige kan je nader informeren over de logeermogelijkheden.
-
Reinier de Graaf vindt het belangrijk dat patiënten goed herstellen. Daarbij is goede voeding van groot belang. Steeds meer mensen proberen op een natuurlijke manier te eten, met verse ingrediënten en zonder onnatuurlijke E-nummers, zoals kleurstoffen en smaakversterkers. Ons ziekenhuis gaat mee in deze ontwikkeling. Op deze manier willen wij onze patiënten nog beter laten eten.
Samen met onze partner voor de warme gerechten zijn we op zoek gegaan naar manieren om de bestaande gerechten nog natuurlijker te maken. In deze vernieuwde gerechten zitten geen E-nummers meer. In plaats daarvan wordt er alleen gebruik gemaakt van natuurlijke ingrediënten om de gerechten de juiste kleur, geur en smaak mee te geven.
Daarnaast bevatten de vernieuwde gerechten minder zout en bestaan ze uit groenten in hun natuurlijke vorm. Dat wil zeggen dat de gehele groente gebruikt wordt en dat er niet alleen mooie vormen van gemaakt worden, zoals wortel- en aardappelballetjes. Dit voorkomt onnodige verspilling. Omdat we duurzaamheid belangrijk vinden, gebruiken we sterke groenterassen die worden geoogst in de optimale periode.
-
Je kunt op al onze locaties gewoon gebruikmaken van jouw mobiele telefoon. Op sommige plekken binnen het ziekenhuis kunnen echter de signalen van mobiele telefoons de werking van medische apparatuur verstoren. Dit staat aangegeven op de desbetreffende plekken. Bij twijfel kun je een van onze medewerkers om meer informatie vragen.
Op alle locaties van ons ziekenhuis heb je toegang tot gratis wifi (draadloos internet). Maak via jouw smartphone, tablet, laptop of ander apparaat verbinding via het netwerk ‘ReinierGast’ om hiervan gebruik te maken.
-
Voor een afspraak bij een polikliniek maak je gebruik van een patiëntenpas. Met deze pas kun je je aanmelden bij de aanmeldzuil van de betreffende polikliniek. Hierdoor hoef je niet meer in de rij te staan bij de balie. De handzame pas (formaat pinpas) bied je bij de aanmeldzuil direct inzicht in de afspraken van die dag en geeft aan wanneer de gegevens geactualiseerd moeten worden.
-
Bekijk hier de plattegrond van het Gasthuis in Delft.
-
Op onze locatie in Delft bevindt zich in de centrale hal, naast de Spoedpost, een poli-apotheek. Deze apotheek is alle dagen van de week dag en nacht open.
-
Voor patiënten en bezoekers van ons ziekenhuis zijn rolstoelen beschikbaar. Deze zijn te vinden bij de hoofdingangen van al onze locaties. Op de locatie in Delft staan de rolstoelen ook in de parkeergarage. Om hiervan gebruik te maken, heb je een muntstuk van 1 euro of 20 eurocent nodig. De euromunt wordt geretourneerd na het terugbrengen van de rolstoel.
-
Te midden van de onrust van het ziekenhuis biedt het stiltecentrum de mogelijkheid even tot jezelf te komen. Je kunt er gewoon even gaan zitten in een van de makkelijke stoelen, een gedachte opschrijven of een kaarsje aansteken. Je vindt het stiltecentrum in Delft op de begane grond in gang E.
-
De receptiemedewerkers op de verschillende locaties kunnen een taxi voor je bellen als je deze nodig hebt. Je kunt jouw voorkeur voor een taxicentrale zelf aangeven. Wij hebben de telefoonnummers van bijna alle taxicentrales in de regio en proberen een taxi te regelen met de minste wachttijd.
Heb je een mobiliteitsbeperking, dan bellen wij Regiotaxi Haaglanden voor jou. Reinier de Graaf heeft afspraken met deze centrale, die er naar streeft om patiënten met voorrang op te halen. De voertuigen zijn toegankelijk voor rolstoelen, scootmobielen, kinderwagens en rollators en voldoen aan alle veiligheidseisen. Het gaat om een vorm van openbaar vervoer waarbij tarieven worden gehanteerd die tussen de tarieven van het gewone openbaar en die van een normale taxicentrale liggen. Heb je een WMO-indicatie, dan rijd je tegen een lager tarief als je over een regiotaxipas beschikt. Deze kun je aanvragen bij jouw gemeente.
Reserveer je zelf de taxi (vanuit huis), dan dien je rekening te houden met een wachttijd van een uur met een uitloop van 15 minuten. Indien je na afloop van jouw bezoek aan het ziekenhuis de receptiemedewerker laat reserveren voor jouw terugrit, dan geldt er een wachttijd van een half uur met een uitloop van 15 minuten. Voor meer informatie over Regiotaxi Haaglanden kun je bellen naar 088 – 9666 000.
-
Op de locatie Delft en Voorburg kun je tijdens je opname gratis gebruikmaken van een televisie en een radio op jouw kamer. Om gebruik te kunnen maken van de televisie en de radio heb je een afstandsbediening en koptelefoon nodig. Deze wordt door de verpleging aan jou verstrekt.
-
Elke zondag om 10:00 uur vindt op de 5e verdieping van het ziekenhuis een Protestantse of Katholieke ziekenhuisdienst plaats. Op de vrijdag ervoor wordt de liturgie uitgedeeld door vrijwilligers. Je kunt je opgeven bij de vrijwilligers als je een dienst wilt bijwonen. Je wordt dan opgehaald en teruggebracht door vrijwilligers. De ziekenhuisdienst is te volgen via televisiekanaal 55.
Mocht je vragen hebben kun je bellen met toestel 015-260 4407
Voorzieningen
Wanneer jij, een familielid of bekende wordt opgenomen, dan doen wij er alles aan het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.