Vanaf 4 maart 2024 krijgen patiënten alleen nog een bevestiging via e-mail als zij een afspraak hebben in het Reinier de Graaf ziekenhuis. Dit geldt voor onze locaties in Delft, Voorburg en Naaldwijk. Het is daarom belangrijk dat je jouw e-mailadres registreert in ons patiëntenportaal Mijn Reinier de Graaf en je contactvoorkeur op digitaal zet. Klik hier voor meer informatie. Heb je dit al op een eerder moment gedaan? Dan hoef je nu niks te doen.
Daarnaast kun je zelf bepaalde afspraken online maken en herhaalrecepten aanvragen.
Regelt een mantelzorger of familielid jouw digitale zaken? Dan kun je deze persoon machtigen voor Mijn Reinier de Graaf. Kijk voor meer informatie op deze pagina of op de website van DigiD.
Deze digitale diensten bieden we aan:
Mijn Reinier de Graaf
Videoafspraken
Digitale voorlichting
Digitale keuzehulpen
Thuismonitoring
Waarom gaat Reinier de Graaf digitaal?
Digitale zorg helpt ziekenhuizen om efficiënter te werken, waardoor er meer tijd is voor de patiënt. Zo kunnen we patiëntengegevens snel en veilig opslaan en delen met verschillende zorgverleners. En kunnen artsen en verpleegkundigen sneller toegang krijgen tot belangrijke informatie, wat het stellen van een diagnose en de behandeling verbetert.
Patiënten krijgen door digitalisering de mogelijkheid om hun zorg beter te beheren, op het moment dat het hun uitkomt. Zo kunnen ze via het patiëntenportaal Mijn Reinier de Graaf hun gezondheidsinformatie bekijken en zelf een afspraak inplannen met een arts. Door de komst van videobellen hoeven patiënten niet bij iedere afspraak naar het ziekenhuis te komen.
Door digitalisering kan een specialist ook patiënten op afstand in de gaten houden door thuismonitoring. Dit draagt niet alleen bij aan de efficiëntie, maar ook aan de toegankelijkheid en continuïteit van zorg. Daarom gaat Reinier de Graaf steeds meer digitale zorg aanbieden en digitaal met jou communiceren. Zo leveren we de juiste zorg, op de juist plek, op het juiste moment.