Afspraakbevestigingen digitaal

Voortaan ontvangt u uw afspraakbevestigingen via de e-mail. Daarom hebben we uw e-mailadres nodig.

Lees hieronder hoe u uw e-mailadres registreert en verifieert. Lukt het u niet? Kom dan naar het Digipunt in de centrale hal van het ziekenhuis in Delft.

Om uw afspraakbevestiging digitaal te ontvangen, hebben we uw e-mailadres nodig. Dit kunt u op twee manieren doorgeven:

1. Geef uw e-mailadres door aan de baliemedewerker van de polikliniek die u bezoekt. Deze noteert en controleert uw e-mailadres door middel van een verificatiecode. De code komt binnen in uw eigen mailbox. Het is daarom belangrijk dat u ter plekke toegang heeft tot uw mail bijvoorbeeld op uw smartphone.

Is de verificatie niet gelukt in het ziekenhuis, controleer daarna zelf uw e-mailadres in het patiëntenportaal ‘Mijn Reinier de Graaf’. Check ook of uw contactvoorkeur op digitaal staat.

2. Voer thuis in het patiëntenportaal ‘Mijn Reinier de Graaf’ zelf uw e-mailadres in en controleer dit door middel van een verificatiecode. Geef daarna aan dat u uw afspraakbevestigingen digitaal wilt ontvangen. Heeft u uw e-mailadres al eerder ingevoerd? Controleer deze nog een keer.

Gebruik onderstaande instructie om uw e-mailadres in te voeren en/of uw verificatie uit te voeren. Komt u er niet uit? Vraag hulp bij ons Digipunt. Deze vindt u in de centrale hal van ons ziekenhuis in Delft en onze locaties in Naaldwijk en Voorburg. We helpen u graag.

Instructie e-mailverificatie en contactvoorkeur

1. Ga naar het patiëntenportaal ‘Mijn Reinier de Graaf’.
Is dit de eerste keer dat u ‘Mijn Reinier de Graaf’ gebruikt? Lees dan eerst de instructies om in te loggen.

2. U bent nu op de homepage van het patiëntenportaal. Om uw e-mailadres in te voeren of te controleren, gaat u in het menu naar ‘Mijn gegevens’.

3. Voer uw e-mailadres in*. Klik vervolgens in het pop-up scherm op ‘Start de controle’.

Ziet u onderstaande uitleg niet in uw portaal, dan is uw e-mailadres al geverifieerd. Ga direct naar stap 5.

Er wordt nu een code aangemaakt. Deze ontvangt u in de mailbox van het opgegeven e-mailadres. Dit kan enkele minuten duren.

Let op: heeft u in het ziekenhuis al met een van onze medewerkers geprobeerd uw e-mailadres te controleren? En is dit toen niet gelukt omdat de code te laat binnenkwam? Dan is die code niet meer geldig. U dient de nieuwe code te gebruiken die u ontvangt nadat u op ‘Start controle’ heeft geklikt.

*   Heeft u zelf geen e-mailadres, maar wilt u die van uw naaste of een mantelzorger doorgeven? Dan kan dat, want u kunt uw e-mailadres voor meerdere patiënten gebruiken. Vul bij het e-mailadres het adres van deze persoon in. Let wel: de code komt dan ook op het e-mailadres van deze persoon binnen. Zorg ervoor dat u de code meteen krijgt, anders kan de controle niet worden uitgevoerd.

4. Voer de code in het pop-up scherm in en klik op ‘Opslaan’. Uw code wordt nu gecontroleerd.

Als de code goed is ingevoerd, krijgt u de melding dat uw gegevens zijn gecontroleerd.

Nu weten we zeker dat we de afspraakbevestiging alleen aan u sturen en niet per ongeluk naar iemand anders.

5. Geef bij ‘Contactvoorkeur’ aan dat u uw afspraakbevestiging digitaal wilt ontvangen. Klik daarna op ‘Opslaan’.