Afspraakbevestigingen digitaal

Voortaan ontvang je jouw afspraakbevestigingen via de e-mail. Daarom hebben we je e-mailadres nodig.

Lees hieronder hoe je jouw e-mailadres registreert en verifieert. Lukt het niet? Kom dan naar het Digipunt in de centrale hal van het ziekenhuis in Delft.

Om je afspraakbevestiging digitaal te ontvangen, hebben we je e-mailadres nodig. Dit kun je op twee manieren doorgeven:

1. Geef je e-mailadres door aan de baliemedewerker van de polikliniek die je bezoekt. Deze noteert en controleert jouw e-mailadres door middel van een verificatiecode. De code komt binnen in je eigen mailbox. Het is daarom belangrijk dat je ter plekke toegang hebt tot je mail bijvoorbeeld op je smartphone.

Is de verificatie niet gelukt in het ziekenhuis, controleer daarna zelf je e-mailadres in het patiëntenportaal ‘Mijn Reinier de Graaf’. Check ook of je contactvoorkeur op digitaal staat.

2. Voer thuis in het patiëntenportaal ‘Mijn Reinier de Graaf’ zelf je e-mailadres in en controleer dit door middel van een verificatiecode. Geef daarna aan dat je jouw afspraakbevestigingen digitaal wilt ontvangen. Heb je jouw e-mailadres al eerder ingevoerd? Controleer deze nog een keer.

Gebruik onderstaande instructie om je e-mailadres in te voeren en/of je verificatie uit te voeren. Kom je er niet uit? Vraag hulp bij ons Digipunt. Deze vind je in de centrale hal van ons ziekenhuis in Delft en onze locaties in Naaldwijk en Voorburg. We helpen je graag.

Instructie e-mailverificatie en contactvoorkeur

1. Ga naar het patiëntenportaal ‘Mijn Reinier de Graaf’.
Is dit de eerste keer dat je ‘Mijn Reinier de Graaf’ gebruikt? Lees dan eerst de instructies om in te loggen.

2. Je bent nu op de homepage van het patiëntenportaal. Om jee-mailadres in te voeren of te controleren, ga je in het menu naar ‘Mijn gegevens’.

3. Voer je e-mailadres in*. Klik vervolgens in het pop-up scherm op ‘Start de controle’.

Zie je onderstaande uitleg niet in jouw portaal, dan is je e-mailadres al geverifieerd. Ga direct naar stap 5.

Er wordt nu een code aangemaakt. Deze ontvang je in de mailbox van het opgegeven e-mailadres. Dit kan enkele minuten duren.

Let op: heb je in het ziekenhuis al met een van onze medewerkers geprobeerd je e-mailadres te controleren? En is dit toen niet gelukt omdat de code te laat binnenkwam? Dan is die code niet meer geldig. Je dient de nieuwe code te gebruiken die je ontvangt nadat je op ‘Start controle’ hebt geklikt.

*   Heb je zelf geen e-mailadres, maar wil je die van een naaste of een mantelzorger doorgeven? Dan kan dat, want je kunt jouw e-mailadres voor meerdere patiënten gebruiken. Vul bij het e-mailadres het adres van deze persoon in. Let wel: de code komt dan ook op het e-mailadres van deze persoon binnen. Zorg ervoor dat je de code meteen krijgt, anders kan de controle niet worden uitgevoerd.

4. Voer de code in het pop-up scherm in en klik op ‘Opslaan’. Je code wordt nu gecontroleerd.

Als de code goed is ingevoerd, krijg je de melding dat jouw gegevens zijn gecontroleerd.

Nu weten we zeker dat we de afspraakbevestiging alleen aan jou sturen en niet per ongeluk naar iemand anders.

5. Geef bij ‘Contactvoorkeur’ aan dat je jouw afspraakbevestiging digitaal wilt ontvangen. Klik daarna op ‘Opslaan’.