Reinier de Graaf trapt nieuwe wervingscampagne af vanuit de woonkamer

20 mei 2025

Met de tagline ‘Jij bent méér dan je werk. Wij zien dat.’ is het Reinier de Graaf ziekenhuis vandaag een online campagne gestart om nieuwe collega’s te werven. In de campagne vertellen medewerkers over hun persoonlijke leven, hun passies, hun werk én waarom zij zich bij Reinier de Graaf helemaal thuis voelen. De campagne werd officieel afgetrapt in een vintage woonkamer, buiten voor de hoofdingang van het Gasthuis. Hier stond de koffie en taart klaar voor onze zorghelden uit de campagne, geïnteresseerden in werken bij Reinier de Graaf en onze Raad van Bestuur.

Campagne
De wervingscampagne ‘Jij bent méér dan je werk. Wij zien dat.’ draagt uit dat Reinier de Graaf de mens achter de zorgprofessional ziet. Zo staan medewerkers centraal die in zowel hun werkoutfit als privé-outfit geportretteerd zijn. Oncologieverpleegkundige Léonie deed mee aan de campagne en voelt zich helemaal thuis bij Reinier de Graaf. “Ik ben opgegroeid in een warm gezin en heb als kind geleerd dat het belangrijk is om voor elkaar te zorgen. Dat zorgzame ervaar ik ook onder collega’s. We zijn er voor elkaar. We kunnen samen lachen én huilen. En dat is fijn omdat het werk op deze afdeling emotioneel zwaar kan zijn.” Met video’s en artikelen zijn alle verhalen te volgen via onze social media-kanalen en werken bij-site. Ook zijn de portretten te zien in het ziekenhuis. De campagne is onderdeel van de bredere wervingsaanpak van Reinier de Graaf, ‘De baan van je leven’.

Officiële aftrap
Vanuit een vintage woonkamer voor de hoofdingang van Reinier de Graaf werd de campagne feestelijk afgetrapt. Samen met alle medewerker die deelnamen aan de campagne en onze Raad van Bestuur werden de campagnebeelden op grote doeken onthuld. Bestuursvoorzitter Gert Jan de Borst: “Medewerkers hebben zich naast hun werk vrijwillig ingezet voor deze campagne. Dat zegt veel over de goede werksfeer bij Reinier. Het is belangrijk dat we oprechte aandacht hebben voor elkaar en dat we zien wat iemands drijfveren en talenten zijn. Zo kunnen we onze medewerkers in hun kracht zetten en samen de beste patiëntenzorg bieden.”

Krapte aan personeel
Doel van de campagne ‘Jij bentméér dan je werk. Wij zien dat.’ is het vergroten van de interne trots onder medewerkers en het aantrekken van nieuwe collega’s. Gert Jan de Borst: “Onze medewerkers vormen de sleutel tot het verlenen van topklinische zorg voor onze patiënten. Zij werken met veel plezier en gemiddeld 23 jaar bij Reinier. Daar zijn we erg trots op. We kunnen de zorgvraag goed aan, maar bereiden ons voor op de toekomst. We zijn vooral op zoek naar kandidaten voor gespecialiseerde functies zoals hart- en vaatfunctielaboranten, verpleegkundigen obstetrie, SEH en CCU. De aankomende jaren stijgt de zorgvraag door verdere vergrijzing. Het aantrekken en behouden van voldoende goed opgeleide medewerkers is essentieel om onze topklinische zorg toegankelijk te houden. Een campagne als deze draagt daar aan bij.”

In gesprek met
Onder het motto: ‘Voel je thuis. En vind de baan van je leven bij Reinier’ was iedereen met interesse in een functie bij Reinier de Graaf vandaag welkom in de woonkamer. Zo gingen onze collega’s en recruiters in gesprek met een aantal jongeren. Er werd hen van alles gevraagd. “Waarom voel jij je thuis bij Reinier? Waarom draagt een dokter klompen?” Pauline, Gulan en Indy waren enthousiast. Misschien worden zij later wel onze nieuwe collega’s.

Bekijk hier een compilatievideo van de aftrap van de wervingscampagne.

De hoofdrolspelers van onze nieuwe wervingscampagne en de leden van onze Raad van bestuur. Zij voelen zich helemaal thuis bij het Reinier de Graaf ziekenhuis.