IC afdeling Reinier de Graaf ziekenhuis wint wervingscampagne

In april 2024 lanceerde het Reinier de Graaf ziekenhuis de campagne ‘De baan van je leven’ met als doel om nieuwe collega’s aan te trekken voor diverse functies in het ziekenhuis.

2 september 2024

In de campagne staan eigen medewerkers centraal. Onderdeel hiervan was ‘De baan van je leven Battle’ op social media. Medewerkers van alle afdelingen werden uitgedaagd om op een creatieve manier te laten zien waarom zij ‘de baan van hun leven’ hebben. Deze content werd op de sociale kanalen van Reinier de Graaf gedeeld en leverden een enorm bereik, veel reacties én een piek aan sollicitanten op.

The Battle

Door de vergrijzing en de krapte op de arbeidsmarkt ziet Reinier de Graaf, net als alle andere zorginstellingen in Alle inzendingen werden om de beurt gepubliceerd en bleven steeds twee weken online staan. Welke video krijgt de meeste likes en reacties? Daar draaide het de afgelopen maanden om in de wandelgangen van het Reinier de Graaf ziekenhuis. Met veruit de meeste likes, sleepte de Intensive Care afdeling de wisselbeker en het felbegeerde teamuitje in de wacht. Bekijk hier hun winnende inzending. Afgelopen week werden de zorgprofessionals van de IC in stijl verrast met onder andere de hulp van out-of-the-box denker en schrijver Rico Bakker. Hij was medejurylid en onder zijn bezielende begeleiding kwamen er allerlei creatieve ideeën tot stand. Bekijk hier hoe zij de winst in ontvangst namen.

Nieuwe editie

Vanwege het grote succes van de ‘Baan van je leven Battle’, start Reinier de Graaf begin volgend jaar een nieuwe editie. Want ondanks het succes, zijn er nog steeds veel medewerkers nodig. Michelle Bossers, sr. recruiter: “Door de stijgende zorgvraag en krapte op de arbeidsmarkt, is het belangrijk om te laten zien wie je als werkgever bent zodat potentiële kandidaten kunnen bedenken of zij hier op hun plek zijn. We kijken tegenwoordig veel meer naar de mens achter de sollicitant. Wie ben jij, waar word jij blij van, waar liggen jouw talenten en hoe kunnen wij als werkgever meedenken naar een passende functie voor jou? Deze manier van (om)denken is nodig om het werk in de zorg aantrekkelijk te houden, ook voor jonge professionals.”

#debaanvanjeleven